Los informes emitidos desde el Ayuntamiento a favor de la segregación siguen generando polémica en Sagunto

La semana en curso está siendo especialmente movida a nivel local, y más concretamente en el núcleo de Sagunto, donde los partidos políticos que se autoproclaman de progreso están calentando al personal en contra de Segregación Porteña por los informes que se lanzaron desde sus delegaciones, hecho que provocó la ruptura del pacto de gobierno con el PP.

Lo primero que han intentado es desacreditar esos informes, desacreditación que ellos mismos han desmontado, dada la importancia que les están concediendo. De hecho, han utilizado las siguientes tretas de mal perdedor:

  1. Pedir que los informes sean declarados nulos de pleno derecho, algo que no han conseguido porque carecen de sustento legal para hacerlo.
  2. Solicitar una resolución de Alcaldía que declare nulos esos informes. Alfredo Castelló ya les ha informado que el trámite de alegaciones por parte del Ayuntamiento ya se ha cerrado y, por otro lado, existe la duda de si esa es una competencia del Alcalde o si tendrá que hacerlo el pleno, con lo cual nos damos una idea de que esos informes tienen muchísima más importancia que la que algunos quieren dar a entender.
  3. Buscar irregularidades en la tramitación, pero hay que decir que ésta ha sido bien maquinada y su ejecución, aparte de muy sencilla, ha sido impecable.
  4. Intentar —desde el BLOC— sacar punta al hecho de que para la petición de los informes por parte de IP no se pagaron tasas, algo ridículo puesto que el Teniente de Alcalde y los concejales están, entre otras cosas, para facilitar el acceso a la información de los ciudadanos.

Como no han podido cargarse los informes, lo que intentan es vender que todo ha sido una excusa para romper el pacto y, según afirman, la emisión de los informes ya estaba acordada. De hecho, el BLOC ha convocado incluso una audiencia pública en Sagunto para explicar la escenificación de una ruptura ya pactada (según ellos).

EU y el PSOE han cargado duramente contra los concejales de SP por expresar su opinión en esos informes, algo que choca con la Declaración de Principios de Libertad de Expresión que ambos partidos han rubricado. Están haciendo además una caza de brujas, persiguiendo a los funcionarios que, libremente y sin coacción, han emitido sus informes. PP, PSOE, EU y BLOC quieren conocer el contenido y la firma de esos informes, se está buscando en los diferentes departamentos a los funcionarios que han podido suscribir algún documento incómodo, dicen que SP puede haber aprovechado su presencia en el gobierno municipal para que los funcionarios realicen informes favorables a la segregación… Esto último, nos hace pensar que ellos sí influenciaron en su momento, cuando los técnicos de los diferentes departamentos elaboraron informes contrarios a la segregación desde el Ayuntamiento, lo cual sería una injerencia gravísima.

Por último, hay que decir que el Ayuntamiento ya tiene cerrado su plazo para presentar alegaciones y que, según afirmó el Alcalde en la Junta de Portavoces de ayer, no está demasiado claro que desde Conselleria tengan la obligación de facilitarles los informes en cuestión. IP-SP permanecerá vigilante por si se comete alguna irregularidad.

Facebook
Twitter
LinkedIn

19 comentarios

  1. Faça vosté el favor de respectar. Si observa algun tipus de delicte denuncie-ho. Si no ho observa respecte i calle. Ha vist que algú de nosaltres acudisca a les intituciones de Bloc a marejar o a dir-los el que opinem d’ells?

  2. Como bien dicen, mientras se hable de eso, aunque sea para mal, mejor para nosotros, ya que así consiguen echar más leña al fuego es decir así consiguen que los informes tengan aun más poder…
    Pero bueno que se les va ha hacer si no aprenden… Si es que dicen que hasta el saber rebuznar tiene su poquito que estudiar

  3. Estimat Boro.
    Des del meu punt de vista, no puc dir altra cosa més que a SP li agrada fer malbé a aquesta ciutat…
    Des de la meva posició, quan pense que he de denunciar, ho faig pels mitjans que com a ciutadà s’em concedeixen.
    No se el mal que el BLOC li fa a vosté, espere que algun dia, qualsevol m’ho puga raonar… Tampoc entenc, perquè ser valencià parlant i ser del BLOC van lligats, et comente que no es el meu cas.
    Si que pense/se, que els informes, siguen els que siguen (a dia de hui, cap partit ha dit que contenen eixos informes), sense una signatura del secretari o d’algun tècnic, sense registre d’eixida, sense… no tenen cap validessa jurídica.
    Per tot això, continue dient, que als senyors de SP els agrada fer malbé a aquesta CIUTAT.
    Si en això li ofenc, ho senc, no es la meva intenció. He fet molts altres comentaris en aquesta web, i mai han estat en la intenció d’ofendre, sinò de provocar una reflexió per a mi mateix, per vore el vostre pensament (obviament contrari al meu).

    A banda d’això, que meravellos seria que vosté anara a les institucions del BLOC, del PP, PSOE, EU, a dir-li els seus pensaments… Quant de bé li farien a la politica!!
    Un abraç

    1. Estimat Jaume.
      Des del meu punt de vista, no puc dir altra cosa més que a Bloc li agrada fer malbé a aquesta ciutat…
      Des de la meva posició, quan pense que he de denunciar, ho faig pels mitjans que com a ciutadà s’em concedeixen.
      No se el mal que SP li fa a vosté, espere que algun dia, qualsevol m’ho puga raonar… Tampoc entenc, perquè ser valencià parlant i ser de SP no van lligats, et comente que no es el meu cas.
      Si que pense/se, que els informes, siguen els que siguen (a dia de hui, cap partit ha dit que contenen eixos informes), sense una signatura del secretari o d’algun tècnic, sense registre d’eixida, sense… si tenen validessa jurídica.
      Per tot això, continue dient, que als senyors de Bloc els agrada fer malbé a aquesta CIUTAT.
      Si en això li ofenc, ho senc, no es la meva intenció. He fet molts altres comentaris en aquesta web, i mai han estat en la intenció d’ofendre, sinò de provocar una reflexió per a mi mateix, per vore el vostre pensament (obviament contrari al meu).

      A banda d’això, que meravellos seria que vosté anara a les institucions del SP, del PP, PSOE, EU, a dir-li els seus pensaments… Quant de bé li farien a la politica!!
      Un abraç

      1. Perquè a mi, el comentari anterior em pareix un rèplica en tota regla, que aprove i encara que se sustenta segons la seua opinió.

        Mire Sr Jaume, amb sinceritat, disfruten del seu saguntinismo. Disfruten i venguen la seua cultura com a forma de promoció turística o delit personal . Ací tenen l’ampli palmito d’activitats d’interés com són les festes d’Abdón i Senent, les processons de la Puríssima Sang o la de la Matina, els Moros i Cristians, les Falles, el Trinquet, el Saguntour, Restaurants, Teatre Romà, Certàmens i dies lliteraris, oferta musical d’elit, concursos de pasdobles, de fotografia etc. i etc. Disfruten vostés, de veritat. De la seua cultura, dels seus costums, de la seua àmplia oferta. I exporten-la per a sorpresa de visitants. Assenten-se saguntins de cap a peus, orgullosos del que són i el que representen. Però no intenten imposar la seua cultura mai a ningú.»

        Li pose un exemple. Hi ha pobles veïns, uns estan quasi més prop de la meua ciutat que de la seua. Altres estan un poc més allunyats. Si vosté em pregunta quines són les seues festes, la seua cultura, les seues tradicions o actes més representatius, he de dir-li que els desconec per complet. Poden llavors vindre estes persones residents en els pobles veïns a dir-me i retraure’m que és un clar menyspreu i desagraïment cap al seu poble el no ser partícip o desconéixer estes festes populars o activitats culturals?

        Se’l dic Sr. Jaume, no intenten imposar res i disfruten amb el seu. Ací en El Puerto no tenim ni la mitat de la cartera cultural de què vostés disfruten i mire’ns tan tranquils. Tot ho reconstruïm si fa falta i de dalt baix i amb tres garlandes ens fem el millor ball. I és el que vostés no poden suportar. La por escènica que els produïx que els seus costums i accions, la seua cultura en molts casos a colp de taló, no siguen acceptades o compartides. I no són compartides majorment per les seues imposicions, per la seua piadosa commiseració i empara que no cala ni convenç perquè no dóna peu a la participació plena. Veu sí, però vot no. Ciutadans, però de segona. Saguntins, però al mateix temps forasters.

        Al mateix temps saben que les seues pretensions d’expansió polítiques i ideològiques certament es troben influenciades i hipotecades davall el pes demogràfic de la nostra ciutat i amb independència de segregació o no. Així també la pròpia senectut i arcaisme dels seus postulats polítics que els fa entrar en un procés de regressió i inclús de rebuig en el seu propi arc d’influència ciutadana i del qual ens fan deutors en una clara alienació de la seua pròpia responsabilitat.

        Bon dia Sr. Jaume.

      2. Bon dia amic Boro… he de dir-te que m’agrada més aquesta entrada que no pas l’anterior que havies fet…
        Soc saguntí, soc de poble, m’agrada ser-ho… però això no lleva que intente imposar mai les meves costums als meus iguals, mai.
        Mai he escoltat a cap confrare (de la Sang, o de l’esglèsia del Carme) imposar a altra persona que es faja confrare, ni tampoc a qualsevol que desfile en una comparsa mora o cristiana, tampoc a un faller de la Rodrigo o de la Vila, així com tampoc a un dolçainer, campaner,… no se si podría dir lo mateix d’alguna persona que vaja al port (marítim) a la festa dels ànecs, però bé, açò últim sería altre tema de conversació, prou més ampli i extens…
        No tinc cap por a que vosté no comparteixca els meus ideals, o les meves costums, cadascú farà d’ell aquelles que més li agraden… jo no vaig quasi als bous, i no pense que això siga menysprear a aquells que si que van… em passa el mateix en les falles, xé, no ho puc evitar, no m’agraden…
        Però, si he participat en algun acte de la meva ciutat, com per exemple, portar l’imatge de la sra del Carme pels carrers de la meva ciutat, malgrat que no del meu nucli, o si que he anat a alguna verbena fallera, i més si no, si vaig a dinar o sopar a restaurants i bars de tota la meva ciutat, i quan vaig al Casino a jugar a les cartes, a fer-me una cervessa o a passar una vesprada i una nit de concert, no pense en cap moment que estic menyspreant el meu nucli poblacional, ni a la inversa.

        En quant a les idees polítiques, soc el primer, que fa anys era afèrrim al BLOC, i a dia de hui, cada vegada em costa més creure i mantindre la opinió dels politics que moltes vegades (que no totes) he votat. No entenc la lluita de Quico, pense que no es la meva lluita. No vull la segregació, això es clar, però, pense que hi ha formes i formes, i pense, que entrar en el joc polític de SP no es el camí mes viable…
        No suporte els regidors de SP, sobretot a Jaime i Manuel, pense que tenen una xuleria màxima, i si que es cert que han hagut comentaris ofensius per a la ciutat, i més concretament per al nucli històric, i pense que això ningú ho pot negar… I, com no, aquest moviment, si que intenta imposar una situació a tota una ciutat…
        Malgrat tot, amic Boro, he de confesar que gràcies per les teves rèpliques, que no sempre es pot parlar de politica, ja que sempre crea una discussió acalorada i més en aquesta temàtica, gràcies.
        Un abraç

  4. señor jaume usted pide a boro que visite al resto de los partidos del consistorio para esplicar sus pensamientos le recuerdo que una vez que lo hicieron en el pleno sus amigos de sagunto les pegaron ,escupieron e insultaron,la esclavitud afortunadamente no existe ecepto por parte de algunos delicuentes que la ejercen denos la posivilidad de ser un pueblo libre y no vivir bajo el yugo de un pueblo vecino y amigo

  5. Error Jaume, açi no se fa mal be a «la ciutat», ja que com sap tot lo mon hi ha DOS CIUTATS i un municipi, de moment.
    A per sert, els informes es troven debudamente registrats i signat.

    ¡VIXCA EL PORT LLIURE!

  6. Mater Santa, Sr. Fernando, quién le ha visto y quién le ve. ¿Abandonar? ¿Un partido porteño? Muy bien, tire usted de ese carro que ya está bien de que otros le hagan siempre el trabajo. Es muy fácil, ya sabe, una adecuada estrategia, una buena preparación y una apropiada ambientación.

  7. Yo, después de pensarlo, creo que tienen validez. Es cierto que tienen la validez que tienen, la de concejales de un Partido Segregacionista parte en el proceso, pero en principio se tienen que tener en cuenta y será el órgano administrativo o el juez el que le otorgue la validez correspondiente. Es más, su validez real dependerá del rigor científico que tengan tales informes. Si son informes técnicos bien fundamentados tendrán que ser tenidos en cuenta.

    Así que, el siguiente paso, más que el autobombo y todo eso, será que los concejales den a la opinión pública esos informes o por lo menos especifiquen lo que se recogía en cada uno, aunque supongo que ellos tendrán copia de los mismos. Más que nada porque si los informes son «El Concejal de Playas cree aconsejable la segregacion», entonces la propaganda que está haciendo SP es un timo para los ciudadanos, porque eso sí que no tiene validez. Y por el contrario, si están fundamentados, callaría muchas bocas que hablan sin saber, ¿no?

  8. A LA ATENCIÓN DE MANUEL CIVERA:
    Prefiero ser «gentola desagradecida» y de El Puerto, que acosador de trabajadoras y saguntino.

    ¿Qué le tengo que agradecer para poder ser desagradecido?

  9. A estos del Bloc, que los votan 4 gatos, se les da una importancia excesiva. El Bloc es el enemigo natural de SP, por mucho que el PSOE esté luchando con méritos propios para arrebatarles este galardón.
    Tienen una actitud mucho más agresiva que SP siendo que, en teoría, denuncian todo lo que hacemos.
    Más de lo mismo

    1. Como bien dices son el BLOC son cuatro gatos y no tenemos que darles más vueltas. El único problema es que estamos en el ojo de un grupo muy radical.

      No entiendo por que comparas la agresividad de ambas formaciones. Los unos siempre están dando palo mientrás que SP utiliza los medios a su alcance para defendernos de estos inquisidores.

  10. Pues nada, Psoe ya le ha filtrado los Informes a el Económico. Estad preparados segregacionistas con el tándem Psoe- Belzunces de cara a buscar vuestro descrédito. Supongo que ahora realizarán una declaración plenaria o informes intentando que se anulen los vuestros. El saguntinismo contraataca pero El Puerto seguro no olvidará. Segregación Ya. El Puerto Libre.

Deja una respuesta

Tu dirección de correo electrónico no será publicada. Los campos obligatorios están marcados con *